Avcı'nın açıklamasını, "Halk bu okullara sahip çıkıyor. Bu noktaya dini eğitimi kısıtladığımız için geldik. Dini eğitim bu ülkenin ihtiyacıdır. İnsanlar çocuklarını bu okullara göndermek istiyor, talep var" şeklinde yorumlayan Yavuz, Aydoğan'la zıtlaştı ve tartışma hararetli bir hal aldı. Aydoğan, "İmam hatiplerin varlığı gerekli değildir. Din eğitimi verilirken bütün yurttaşlara eşit yaklaşılmalıdır. Ötekileştirme yapılmamalı, nefret dili kullanılmamalıdır. Para ve inanç, eğitimi bozuyor" dedi.
Çağlayan araya girdi ve düşüncelerini, "Türkiye'de dinsel eğitim almak isteyenler var. Onlar imam hatiplere gidebilirler. Ama imam hatip açmanın da bir sınırı olmalı" cümleleriyle açıkladı ve 2015 YGS sonuçlarını okudu. Ardından Yavuz'a, "2015 YGS sınavlarının sonuçlarını nasıl açıklıyorsunuz" diye sordu. Yavuz, "İmam hatipler başarısızsa neden tedirgin oluyoruz" diyerek soruya soruyla karşılık verdi.
Ülkenin eğitim sistemindeki düzensizlikleri anlatmaya çalışan Çağlayan, "Bir ülkenin eğitiminin kötü olması o ülkeye zarar verir" diyerek sözü Aydoğan'a bıraktı. Aydoğan, düşüncelerini, "İktidar, kendisine biat eden bir toplum istiyor. Bu ülkede eğitim sisteminin en baştan düşünülmesi lazım" sözleriyle ifade etti
Çağlayan, tartışmanın sonuna doğru, "TEOG'da en çok tercih edilen okullar imam hatip liseleri mi" diye bir soru sordu. "Hayır, değil. İmam hatip liselerinin eğitim sistemi daha oturmadı. Fen lisesi ve güzel sanatlar lisesi programlarını uygulayan imam hatip liseleri var" diyen Yavuz'a karşılık olarak Aydoğan, "PISA sonuçlarına göre gelişmişlik düzeyi de ortada" dedi. Çağlayan, "Bu ülkenin din adamına olduğu kadar, fen ve matematik bilen insanlara da ihtiyacı var" diyerek tartışmaya son verdi.
Avcı'nın açıklamasını, "Halk bu okullara sahip çıkıyor. Bu noktaya dini eğitimi kısıtladığımız için geldik. Dini eğitim bu ülkenin ihtiyacıdır. İnsanlar çocuklarını bu okullara göndermek istiyor, talep var" şeklinde yorumlayan Yavuz, Aydoğan'la zıtlaştı ve tartışma hararetli bir hal aldı. Aydoğan, "İmam hatiplerin varlığı gerekli değildir. Din eğitimi verilirken bütün yurttaşlara eşit yaklaşılmalıdır. Ötekileştirme yapılmamalı, nefret dili kullanılmamalıdır. Para ve inanç, eğitimi bozuyor" dedi.
Çağlayan araya girdi ve düşüncelerini, "Türkiye'de dinsel eğitim almak isteyenler var. Onlar imam hatiplere gidebilirler. Ama imam hatip açmanın da bir sınırı olmalı" cümleleriyle açıkladı ve 2015 YGS sonuçlarını okudu. Ardından Yavuz'a, "2015 YGS sınavlarının sonuçlarını nasıl açıklıyorsunuz" diye sordu. Yavuz, "İmam hatipler başarısızsa neden tedirgin oluyoruz" diyerek soruya soruyla karşılık verdi.
Ülkenin eğitim sistemindeki düzensizlikleri anlatmaya çalışan Çağlayan, "Bir ülkenin eğitiminin kötü olması o ülkeye zarar verir" diyerek sözü Aydoğan'a bıraktı. Aydoğan, düşüncelerini, "İktidar, kendisine biat eden bir toplum istiyor. Bu ülkede eğitim sisteminin en baştan düşünülmesi lazım" sözleriyle ifade etti
Çağlayan, tartışmanın sonuna doğru, "TEOG'da en çok tercih edilen okullar imam hatip liseleri mi" diye bir soru sordu. "Hayır, değil. İmam hatip liselerinin eğitim sistemi daha oturmadı. Fen lisesi ve güzel sanatlar lisesi programlarını uygulayan imam hatip liseleri var" diyen Yavuz'a karşılık olarak Aydoğan, "PISA sonuçlarına göre gelişmişlik düzeyi de ortada" dedi. Çağlayan, "Bu ülkenin din adamına olduğu kadar, fen ve matematik bilen insanlara da ihtiyacı var" diyerek tartışmaya son verdi.